25. syyskuuta 2015

I didn't know how powerful you would be

Didi on tuo päällimäinen. ;)
Muistakaa, teitä on varoitettu siirapin määrästä!

Viisi vuotta sitten kasvattajatäti Tuijan pentulaatikkoon syntyi kolme mustaa pentua, josta yksi pieni narttupentu oli se the pentu. Kun pentu sitten kahden kuukauden päästä asteli kotiin, en tosiaankaan uskonut, miten tärkeä siintä minulle tulisi.

Didi on aina ollut siinä. Kun olin iloinen, se oli iloinen. Kun elin hyvin rankkaa aikaa elämässäni tiettyjen asioiden takia, se aina oli makaamassa vieressä ja lohduttamassa kun olin romahtamassa. Piti kaikki palaset kasassa, jotta ne eivät pääse irtoamaan. Ja ennen kaikkea se oli aina siinä, kun kaikki muut tuntuivat unohtavan. Se on opettanut mulle aivan järjettömästi asioita, mutta ennen kaikkea paljon itsestäni. Millainen ihmisenä olen, kuka mä oikein olen. Ja siihen päälle se on tietysti opettanut paljon koiran kouluttamisesta, paljon tein virheitä, mutta sitä kautta niistä oppii. Didiä ei koskaan haitannut. Sillä oli ja on edelleen kuitenkin hyvin vahva oma tahto, ja saattoi ajaa joskus mut aivan hulluuden partaalle. Jos huvitti vain huutaa eikä kuunnella käskyjä kuin treenattiin, niin sitten huudettiin. Kuitenkin se osaa olla myös maailman yritteliän pieni mudi, ja nykyään vain nautin Didin kanssa treenaamisesta. Sellainen se on.

En tiedä mitä mä tekisin ilman tuota mustaa huutavaa ilopilleriä, hyvää viisivuotissyntymäpäivää kaikille kolmelle urheille jo nyt niin kovin aikuisille pentusille ♡

4 kommenttia:

Kiitämme kommentistasi! High five! Ylävitonen! Skitsolta pusu naamalle!