13. syyskuuta 2014

Kulunut viikko ...

... Sisälsi agilityä, agilityä, peltoja ja vielä kerran agilityä. What a suprise.

Aloitetaan tiistaista. Tuolloin oli Heini Lukkarisen yskäri, jossa juoksin Tirpan ja Skitson kanssa. Molemmat koirat oli kyllä niiiiin hienoja, olen tosi ylpeä pienistä mudeistani! Mutta itsestäni en niinkään, nimittäin en osannut enää valssata. Valssisahan on kolme askelta, ja yksi niistä menee valssissa taaksepäin. No, mun valssissa olikin viisi aselta ja neljä niistä menee taaksepäin, ei vitsi että oon ylpeä itsestäni kun muistan niin hyvin nää perusjutut! Tammikuussa mun valsseja vielä kehuttiin, mutta kesän aikana ne on ihan levinnyt käsiin. Tää treeni tuli siis todella tarpeeseen! Hallissa oli myös uusi matto jota luulin uudenkankeaksi ja liukkaaksi, mutta kaikki valumiset johtui mun valsseista, joten mudit ei siihen ainakaan reagoineet millään tavalla.



Keskiviikkona oli taas ohjattujen vuoro. Tällä kertaa teemana oli valssit ja niistot. Ei ollut sen kummempaa ongelmia missään, eikä kieltänyt niistoissa kertaakaan! Noottia sain mun niistojen taka-askeleesta, joka saatiin (thank god) kytkettyä pois. Piirsin teille nopean ratapiirroksen ulkomuistista, linjat nyt on mitä on.

Tänään oli sitten vielä molempien kanssa Huotarin Peten valmennus kun hän Mikkeliin tuli, hän olikin mulle ihan uusi tuttavuus. Linjojen ohjaamiseen kiinnitettiin mun kohdalla huomiota, ja kaikki parani heti kun ohjasin ilman käsiä. :D Mun pitäis ihan oikeesti muistaa, että ne hartijat ja jalat on ne millä ohjataan, ei ne pirskutan kädet (!!!). Pete oli tosi mukava kouluttaja, ja varmasti tulen käymään hänen luonaan vielä uudestaankin. :)



Muuta ihmeellistä tänne ei sitten kuulukkaan. Agilityn MM - kisojen ahkeraa seuraamista! Kuinka moni lukijoista on seurannut MM - kisoja?

8 kommenttia:

  1. mistä sinä löydät nuita koulutuksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Järjestävän seuran sivuilta, eli mm. MAH (Mikkelin Agility Harrastajat) ja LAU (Lappeenrannan Agility Urheilijat). :)

      Poista
  2. Olen niin kateellinen siulle, kun pääset agility hatjoituksiin! Itselläni on koira, joka pitää agilitystä, mutta en pääse sen kanssa oikealle agility kentälle. Joudumme tyytymään omiin muutamiin yksinkertaisiin esteisiin kotipihallamme.

    Saanko muuten kysyä, missä asut? Kun postauksessa puhuit Mikkelistä, ja itse asun aika lähellä Mikkeliä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mua kannata kadehtia ... .D
      Lappeenrannassa asun, mutta käydään Mikkelissä aika usein. :)

      Poista
    2. Okei:) Ehkä vielä joskus törmään siuhun Mikkelissä!

      Poista
    3. Miksei sm tasoinen mudisi pysähdy kontaktille vaan juoksee törkeästi läpi?Eikös ne oo aika tärkeen noinki isolle koiralle?

      Poista
    4. Sehän pysähtyy näissä videoissa kyllä kontakteille ... ? Treeneissä se kyllä pysähtyy ja sen pitäisi kyllä myös kisoissa, mutta aina se ei kisoissa malta, koska kierrokset on niin korkeella. Se kuitenkin hyvin usein myös kisoissa pysähtyy, joten ei voi yleistää.

      Poista
    5. Ja en ole ihan varma kirjoititko viimeiseen lauseeseen tärkeetä vai törkeetä, mutta oletan että tärkeää. Jos ihan pilkkua viilataan, niin juoksukontaktit oikeastaan rasittaa koiraa vähemmän. Mitään hurjan tärkeää merkitystä sillä nyt ei ole, ja riippuu varmasti aika paljon koiran juoksutyylistä. Ja ei, Didillä ei ole juoksukontaktit, eli kyllä, sen pitäisi kyllä pysähtyä.

      Poista

Kiitämme kommentistasi! High five! Ylävitonen! Skitsolta pusu naamalle!