4. lokakuuta 2015

Lisa Frickin & Terezá Králován seminaari 19.-20.9

Tämä postaus on täynnä iPhone laatuista pikselimössöä, tosi vähän tuli oikealla kameralla otettua kuvia jostain syystä. :D
Nämä kaksi kuvaa tässä laivalta,
ja tässä
Skitso ottaa hyvin rennosti.
Keskiviikkona 16.9 lähdettiin jo hyvissä ajoin kaupunkiin hoitamaan pari asiaa, ja sitten lähdettiin ajamaan Helsinkiin kohti Vuosaaren lauttasatamaa, edessä oli 27h lauttamatka Suomesta Travemündeen. Lauttamatka tosiaan oli pitkä, ja vähän mietitytti, että miten siintä nyt selvitään, mutta loppujen lopuksi laivalla oli yllättävän paljon tekemistä enkä mä valittanut vapaatunneista sängyssä ollenkaan, ja muditkin kesti täydellisen tekemättömyyden yllättävän hyvin, vaikka hytistä kannelle siirtyessä olikin aina pientä häslinkiä ilmassa, ja Skitso olisi mielellään pistänyt ihan omat leikit pystyyn hytissä. Travemündessa oltiin torstaina hyvin myöhään, ja ajettiin Travemündestä joku pari tuntia ja oltin yötä pienessä, mutta oikein mukavassa kaupunki"hotellissa". Aamulla jatkettiin matkaa suoraa aamupalan kautta, ja ajetltiin Nitteliin joku neljä tai viisi tuntia. Ekana iltana Saksan moottoritiet tuntui vähän pelottavilta ja kaaottisilta, mutta nopeasti siihen meininkiin tottui. :D

Laivalla oli oma pieni sali, jossa kävin myös vähän treenaamassa aikani kuluksi. :D
Saapumisiltana Saksan motarilta,
jossa ihmiset veti kooooovaa.
Kun saavuttiin todella kauniiseen Nitteliin, käytiin vain nopeasti kirjautumassa hotellille ja heittämässä kamat sinne, jonka jälkeen lähdettiin pienelle kaupunkikierrokselle. Meidän hotelli oli ihan Mosel - joen vierellä, joka siis erottaa Saksan ja Luxemburgin toisistaan, ja me käytiin Luxemburgin puolella kävelemässä ja syömässä, koska hotelli oli muutenkin niin lähellä sitä jokea, että siellä Saksan puolella ei ollut oikein mitään lähellä. Mudeelit käyttäytyivät oikein mallikkaasti, noiden kanssa on vaan niin helppo matkustaa! Kaupunkikierroksen jälkeen käytiin vielä tsekkaamassa 13km päässä oleva treenihalli Saarburgissa, ja ihan hyvä, että käytiin tekemässä tämä niin sanotusti vapaapäivänä, ei nimittäin meinannut löytyä ei sitten millään. :D Hallilla oli todella kauniit lenkkimaastot ja muutenkin upea paikka, oli todella huippua päästä sinne treenaamaan! Illalla ei tehtykään enää muuta kun käytiin hotellilla syömässä ja hyödynnettiin kerrankin toimivaa wifiä kaikkeen tarpeelliseen ja ei niin tarpeelliseen.
Meeelkein hotellilla ...
... ja kalju mudimamma hotellilla!
Aamulla lähdettiin hotellilta aikamoisella kiireellä kahdeksaksi hallille radanrakennukseen ja "aamunavaukseen", jonka jälkeen oli vielä pari tuntia ennen mun ryhmän alkua, joten kerettiin käydä hyvin lämppäämässä koirat ja syödä vielä vähän hallilla tarjoiltua aamupalaa. Meillä oli ensin Terezán (oikeasti hänen etunimensä kirjoitetaan noin, mutta mä olen nyt niiiin laiska, että kirjoitan jatkossa vain Tereza ...) treeni, joka oli hyppyrata, ja Skitson kanssa vedin ekana. Videolta näkee vähän noita pätkiä, ne on treenijärjestyksessä, mutta Skitson kanssa ei ollut alussa mitään dramaattista ongelmakohtaa, muutamia huolimattomuusjuttuja vaan, mutta tuo toisen putken jälkeinen kulmahypylle lähetys ja siintä eteenpäin aina kolmosputkeen asti oli meille melko vaikea, milloin olin myöhässä, milloin koira ampaisi putkeen, millon sotkeuduttiin molemmat ja kaikkea mahdollista. Lopulta saatiin sekin toimimaan, ja Skitso teki todella hienosti. Didin kanssa ainoastaan neljänneksi viimeinen hyppy aiheutti ongelmia, oman ohjauksen huonouden takia Didi joko liiti ihan hulluna tai juoksi mun syliin epäselvän ohjauksen takia, joten oikeastaan sitä ainoastaan hinkattiin.
Hallille ajelemassa
Nittelissä
Käytiin tässä välissä hotellilla lepäämässä, koska tässä välissä oli taas monta tuntia taukoa. Illalla olikin sitten Lisan treenit, joita olin odottanut tooodella paljon, onhan hän nelinkertainen maailmanmestari. Skitson ja Didin kanssa rata itsestään sujui ihan ok, ainoastaan tuo tokasta putkesta kolmanteen putkeen asti tuotti ongelmia ehtimisen takia ja mun malttamattomuuden takia. Musta tuntuu, että tuon viikonlopun aikana mä sain vihdoin sysättyä päästä ne "kiirekiirekiirepitäämennäjo" - ajatukset pois päästä, ja vaihtaa ne siihen rauhallisen zen - ajattelumaailmaan. :P Ylipäätänsä kun vaan malttaisi ohjata rauhassa ja loppuun asti, niin elämä olisi paljon helpompaa. Yhdet kisat ja jonkin verran treenejä on tämän viikonlopun jälkeen ollut nyt kun kirjoitan tätä (4.10), ja niistä kirjoitan myöhemmin, mutta oon kyllä huomannut, että vihdoin oon oppinut olemaan paljon rennompi ja rauhallisempi siellä radalla ja malttaa, woop! Lisa keskittyi myös ehdottomasti todella paljon tiukkoihin käännöksiin, joten niitäkin hinkattiin jonkun verran. Vedettiin tämä rata molempien kanssa hyvänä nollana, mutta äiti ei kuvannut Skitson rataa ...

Syötiin muiden ihmisten kanssa hallilla hyvin täyttävä iltaruoka, jonka jälkeen painuttiin suoraan hallille suihkun kautta nukkumaan, ohjaaja oli ainakin kieltämättä hyyyvin väsynyt.

Aamulla oli taas aikainen herätys, aamupalan kautta mars hallille rataa rakentamaan ja sitten Terezan aamuhypärille. Didi sai pitää vapaa-aamun ja äiti treenasi Raivolla. Skitson osuudesta laitoin vaan ton yhden nollaradan, joka oli kyllä omaankin silmään aika hyvä, mitä nyt alussa oli vähän myöhässä. :D Tällä radalla ei siis muutenkaan mitään suuria ongelmia, huippuSkitsoooo! Lisan treeni puolestaan oli meille ihan huippuvaikea. Jo heti alussa vitosen takaakierto-sokkari aiheutti paljon probleemaa, ja sitä pitää ehdottomasti täällä kotona harjoitella. Oikeastaan muuten ei ohjauksellisesti ollut mitään sen suurempaa, mutta käännöksiä hiottiin taas molempien muudelien kanssa paaaljon. Nykyaksassa halutaan saada joka ikinen pienikin kaari pois, koska se pieni kaari vie aina vähän aikaa. Maailmanmestareita ei leivota edes hieman valahtaneilla käännöksillä enää nykyaikana, niinkun joku on ehkä saattanut huomata. ;) Raivon kanssa kokeilin myös menää ihan lopussa vähän, ja pikkumies oli oikein pätevä mies!
Kaiken kaikkiaan sanoisin reissua kyllä erittäin onnistuneeksi, kaikki ihmiset olivat ihan todella mukavia, opittiin paljon uutta ja nähtiin taas maailmaa, huippua! Tästäkin reissumahdollisuudesta olen kyllä niin kiitollinen, ja kiitollen olen myös siintä, että pääsin niin osaavien ihmisten oppiin.

Viimeinen kuva
meidän hotellista ...
... ja meikäläinen tosi freesinä lähdössä puolenyön aikaan lauttaan kotimatkalle!